tyds tyds .

tyds

چاپ روی کاشی

 

روش‌های چاپ روی کاشی

روش فلت یکی از روش‌های قدیمی برای نقش اندازی کاشی است که رنگ توسط شابلون بر روی کاشی ریخته شده و سپس با یک تیغه رنگ روی کاشی پخش می‌گردد. در این روش شفافیت زیادی حاصل نمی‌شود.

روتوکالر

در روش روتوکالر که یکی از روش‌های رایج است، حکاکی طرح توسط لیزر در ابتدا روی سیلندرهای استوانه‌ای انجام می‌شود و در ادامه با تماس سیلندر بر روی سطح کاشی، چاپ صورت می‌گیرد.

دیجیتال

این روش که با استفاده از دستگاه‌های چاپ دیجیتال انجام می‌گیرد، امروزه بهترین روش چاپ روی کاشئ به شمار می‌رود. در حال حاضر پرینترهای مدرنی برای این کار وجود دارند که بدون هیچ‌گونه تماسی با سطح کاشی عملیات چاپ را انجام می‌دهند.

روش یووی

برای چاپ طرح‌های برجسته معمولا از این روش استفاده می‌شود که برای فضای داخلی ساختمان بیشتر کاربرد دارند. تنها لازم به ذکر است این مدل کاشی‌ها نباید در برابر نور مستقیم خورشید قرار گیرند، زیرا به سرعت تغییر حالت می‌دهند وظاهری رنگ پریده پیدا می‌کنند.

کوره‌ای

در این روش از رنگ‌های با کیفیت بهره می‌گیرند، و لذا کیفیت نهایی مطلوب خواهد بود و البته ماندگاری طرح چاپی نیز افزایش خواهد یافت.

سابلیمیشن

در این روش می‌توان بدون محدودیت از رنگ‌های مختلفی استفاده کرد. از جمله ویژگی‌های مخصوص این روش، چاپ براق است که بر روی کاشی بسیار جلوه زیبایی خواهد داشت.

کاربردهای چاپ روی کاشی

معمولا در محیط­هایی که قابلیت نصب تابلو وجود ندارد از نصب کاشی استفاده می­کنند و برای زیباسازی محیطی نیز طرح­های دلخواه را بر روی کاشی چاپ می­کنند. از کاربرد های این چاپ، میتوان به استفاده در حمام ، استخر ، سونا ، جکوزی ، اتاق ، فضای خارجی و … اشاره کرد. این چاپ، بدون محدودیت طرح انجام می‌گیرد و لذا می­توان یک تصویر را در قالب­های مختلف روی کاشی اعمال کرد. حتی چاپ عکس بر روی کاشی به صورت پازل نیز امکان­پذیر است که هنگام نصب با چینش مخصوص طرح کامل نمایان می­شود.

چاپ تصویر روی کاشی پازلی

چنان­چه مجموعه­ای از کاشی­ها را کنار یکدیگر قرار دهند و یک تصویر واحد نمایش داده شود، اصطلاحا به آن­ها کاشی پازلی گفته می شود. از این مدل کاشی­ها در محیط­های مختلفی برای زیباسازی استفاده می­شود که تقریبا حالت یک تابلوی پازلی را القا می­کنند. برای چاپ تصاویر پازلی بر روی کاشی تصویر اولیه توسط مشتری ارائه می­گردد، سپس عملیات چاپ روی کاشی با استفاده از دستگاه­های پیشرفته تحت نظارت کادری مجرب انجام می­پذیرد.

خصوصیات دستگاه­ها و رنگ­های مورد استفاده در چاپ نوین

چاپ نوین مفتخر است انواع خدمات چاپِ رویِ سرامیک و کاشی را ارائه نماید. این مدل چاپ با دستگاه فلت بدیووی چاپ کاشی پرینتر انجام می­گیرد و رویِ کاشی­های تا ضخامت 10 سانتی­متر امکان­پذیر است. وضوح کیفیت تصاویری که بر روی کاشی­ها چاپ می‌شوند 1440 dpi است. این کار توسط این مجموعه با دستگاه‌های دیجیتال در 8 رنگ صورت می­گیرد که 6 رنگ + وارنیش و سفید است. در واقع رنگ سفید و وارنیش به صورت موضعی بر روی کاشی اعمال می­شوند. چاپ-روی-پارچه-نقش-طرح-هنری-شعر

نحوه چاپ روی کاشی

این چاپ توسط دستگاه­های فلت یووی با جوهر مخصوص انجام می­شود. در این روش جوهر به صورت مستقیم بر روی سطح کاشی اعمال می­شود، سپس جوهر توسط تابش نور یووی خشک می­شود. در واقع پروسه خشک شدن به این صورت با سرعت انجام می­گیرد تا از حرکت جوهر و روان شدن آن جلوگیری شود. آشنایی با چاپ روی فلز: یکی از خدماتی که مجتمع چاپ هنر نوین ارائه می‌دهد، چاپ روی فلز است که این کار را با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته به شکل مستقیم انجام می‌دهد. از این تکنولوژی برای موارد مختلفی استفاده می‌شود که بیشتر روی تابلوهای هنری، شهری، جاده‌ای، خیابان، بالای سنگ مزار، عکس‌های پرتره شهدا و… کاربرد دارد.  

نحوه چاپ روی فلز

بهترین دستگاه برای چاپ دستگاه فلت بد یووی است که قادر است جوهر را به صورت مستقیم بر روی فلز ریخته و کار چاپ را انجام دهد. در این چاپ معمولا از جوهرهای مرغوب استفاده می‌شود، چرا که باید ثبات رنگ داشته باشند و در برابر عوامل آسیب زای بیرونی از بین نروند. هنگامی که طرح یا نوشته بر روی صفحه فلزی چاپ شد، جوهر آن توسط تابش نور یووی خشک می‌شود. خشک شدن جوهر باید به سرعت انجام گیرد وگرنه جوهر بر سطح کار حرکت می‌کند و کیفیت چاپ را کاهش می‌دهد. چاپ چند لایه روی فلز نیز انجام می‌گیرد که البته ثبات رنگ آن باید بالاتر باشد.

مقدمات چاپ روی فلز

ورقه‌هایی که قرار است روی آن‌ها چاپ اعمال شود قبل از هر چیز باید چربی گیری شوند. این کار اغلب به وسیله کنترل رطوبت هوا انجام می‌شود تا این کار مانع اکسید شدن ورق‌ها شود؛ همچنین ورقه‌ها قبل از چاپ باید جرقه گیری شوند تا کاملا آماده پذیرش رنگ و طرح شوند.

مرکب چاپ روی فلز

مرکبی که برای چاپ روی فلز استفاده می‌شود باید ماندگاری مطلوبی داشته باشد، در غیر این صورت تحت شرایط آب و هوایی مختلف دوام نخواهد آورد. امروزه برخی چاپخانه‌ها برای کاهش هزینه‌های چاپ از مرکب‌های چینی استفاده می‌کنند که کیفیت چندان بالایی ندارند و پس از مدتی ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند و حالتی رنگ پریده به خود می‌گیرند.

بهترین دستگاه چاپ روی فلز

از جمله بهترین دستگاه‌هایی که برای چاپ روی فلز و کلا اجسام سخت کاربرد دارند، لیزر فایبر هستند که با کمک آن‌ها می‌توان هر نوع چاپی را بر روی اجسام سخت مثل فلز اعمال کرد. این دستگاه با داشتن هد چاپ دقیق، کمترین درصد خطا را دارد. پرینتر های موجود در نیوارت قابلیت مصرف جوهرهای مختلف را دارد که مشتری بسته به نیاز می‌تواند انتخاب کند که کار چاپ با جوهر ارزان قیمت انجام شود یا با جوهر قدرتمند و گران‌تر. معمولا برای چاپ موقتی از جوهرهای ارزان قیمت استفاده می‌کنند تا هزینه‌ها کاهش یابد؛ اما چنان‌چه قصد چاپ برای مدتی طولانی دارید، بهتر است کیفیت را مد نظر قرار دهید، چرا که دوام آن از ارزش خرید شما کم نخواهد کرد.

چاپ تصاویر رنگی روی فلز

در گذشته چاپ روی فلز به چاپ نوشته‌ها و طرح‌های ساده و تک رنگ محدود بود ولی کم کم با پیشرفت دستگاه‌های چاپ امکان رنگ‌بندی بیشتر در این مدل چاپ ایجاد گردید. امروزه تصاویر رنگی نیز بر روی انواع سطوح فلزی با بهره‌گیری از روش‌های نوین استفاده از لیزر قابل چاپ هستند. امکان تولید تصاویر رنگی بر روی فلزات در حال حاضر بدون محدودیت سایز وجود دارد و انواع تصاویر کوچک و بزرگ بر روی انواع ورق‌های فلزی قابل چاپ هستند. این کار را محققان دانشگاه سنت پترزبورگ آزمایش کردند که تغییر پارامترهای پردازش لیزر، به کنترل میزان چگالی یک ورق فلزی منجر شد و توانست محدوده وسیع دمایی به آن ببخشد تا تصاویر رنگی با طیف رنگی را به صنعت چاپ روی فلزات وارد کند.

چاپ روی قوطی‌های آهنی

قوطی‌های آهنی که امروزه در سطحی گسترده وارد دنیای خوراکی‌ها شده‌اند، برای نمایش برند و یا تاریخ انقضا نیازمند گذر از خط تولید چاپ روی فلز هستند. موردی که در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، کیفیت چاپ است. در واقع چاپ روی قوطی باید در برابر گرما مقاوم باشد و به سادگی قابل پاک شدن نباشد. برای چاپ روی قوطی کنسرو مقاومت در برابر دما امری مهم است، چرا که پس از جوشاندن کیفیت ظاهری قوطی تغییری نباید بکند. در این راستا از دستگاه‌های چاپ پیشرفته و رنگ‌های مقاوم در برابر گرما استفاده می‌شود تا ماندگاری لازم را برای رنگ و طرح یا تاریخ انقضای کنسرو به ارمغان بیاورد.

خشک کردن کوره‌ای چاپ روی فلز

ورق‌های فلزی که طی عملیات چاپ با دستگاه‌های دیجیتال طرح می‌گیرند، باید فورا پس از عملیات چاپ وارد کوره شوند. البته این مرحله باید با دقت زیادی انجام گیرد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری گردد. ورق‌ها حتما باید به صورت جداگانه وارد عملیات خشک شدن شوند و لذا این کار به صورت تک تک انجام می‌شود. در واقع هرچه ورق‌ها به هم نزدیک‌تر شوند، چون تازه مورد چاپ قرار گرفته‌اند و هنوز خیس هستند، احتمال دارد در صورت مجاورت با یکدیگر خراشیده شوند یا از بین بروند که این اتفاق کیفیت چاپرا تا حد زیادی کاهش می‌دهد و به تمیزی کار صدمه وارد می‌کند. در مرحله پایانی که ورق‌های فلزی داخل کوره می‌روند سرعت حرکت ورق‌ها بسیار حائز اهمیت است، چرا که داخل کوره مشعل‌های متعددی وجود دارد که سرعت عبور نامناسب ممکن است باعث سوختن یا خشک نشدن کامل چاپ شود. پوشاندن ورق فولادی با روی، ورق گالوانیزه را ایجاد می‌کند. ورق‌های گالوانیزه در صنایع مختلفی کاربرد دارند چرا که با این پوشش دچار زنگ زدگی نمی‌شوند حتی با از بین رفتن یا شکسته شدن روی هم ورق گالوانیزه زنگ نمی‌زند، به همین دلیل هم این ورق‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. به همین دلیل هم یکیاز گزینه‌های مناسب برای انجام چاپ تصاویر و طرح‌های مختلف است. چاپ روی فلز چاپ بسیار پرکاربردی در صنعت است، این چاپ می‌تواند محتویات تبلیغات، شناسنامه‌ی کار، نوع استفاده از محصول یا راهنمای آن، نحوه‌ی نگه‌داری از کالا و… باشد. چاپ روی فلز را می‌توان روی هر فلزی ازجمله آهن، گالوانیزه، استیل، چدن، برنج و… انجام داد با این تفاوت که ماندگاری چاپ انجام شده روی هرکدام از این مواد به کاربرد آن‌ها بستگی دارد. در این مطلب درباره‌ی چاپ روی ورق گالوانیزه صحبت خواهیم کرد.  

چاپ-روی-پارچه-نقش-طرح-هنری

چاپ تصاویر رنگی روی گالوانیزه

در گذشته چاپ روی فلز محدودیت داشت و تنها امکان چاپ و پیاده‌سازی نوشته‌ها و طرح‌های ساده و تک رنگ وجود داشت اما امروزه با وجود دستگاه‌های پیشرفته‌ی چاپ، امکان پیاده‌سازی رنگ‌های مختلف و تصاویر در چاپ روی فلزات امکان‌پذیر است. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان تصاویر رنگی مختلفی را روی انواع سطوح فلزی و مخصوصا روی ورق گالوانیزه چاپ کرد. در حال حاضر امکان چاپ و انتقال تصاویر رنگی و روی گالوانیزه وجود دارد که بدون هیچ محدودیتی در سایز می‌توان این کار را انجام داد.

کاربرد چاپ روی ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه کاربرد زیادی در صنعت دارد. برای مثال در ساختن لوازمی مانند لوله بخاری، کانال کولر، کابینت آشپزخانه، شیروانی منازل، ساخت سقف‌ها، یخچال‌ها، ساخت تانک‌های ذخیره‌ی مایعات و بشکه‌ها، کابینت‌ها و قفسه‌ها، سیستم‌های خنک کننده و تصفیه هوا، کانال ها و کابل ها، صنعت الکترونیک، تابلوهای راهنمایی، بدنه‌ی کاروان‌ها، لوله‌ی آب، صنعت اتومبیل، صنعت کشاورزی، صنعت حمل و نقل، پانل‌های ساندویچی، خودرو و کارخانجات، استفاده در رابیتس‌های مورد استفاده در سقف، استفاده در مهندسی عمران و ساختمان، صنایع کاغذ و لوله، مصارف خانگی، بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی و بصورت کلی در هر آب و هوا و مکانی که امکان خوردگی یا زنگ‌زدگی و خسارت به فلز وجود دارد، می‌توان از ورق گالوانیزه استفاده کرد. برای هرکدام از این موارد که نیاز به چاپ متن یا تصویر وجود داشته باشد هم می‌توان از این چاپ بهره برد.

دستگاه چاپ روی ورق گالوانیزه

این چاپ را به صورت چاپ مستقیم با استفاده از دستگاه فلت بد با بهترین کیفیت خروجی چاپ روی ورق گالوانیزه انجام می‌شود. بهترین دستگاه برای انجام چاپ، دستگاه فلت بد یو وی است که جوهر را به صورت مستقیم روی فلز منتقل کرده و کار چاپ را انجام می‌دهد. از آن‌جایی که در کار چاپ روی فلزات و ورق گالوانیزه کیفیت جوهر و ماندگاری آن بسیار مهم است، در این چاپ معمولا از جوهرهای مرغوب استفاده می‌شود. به این ترتیب رنگ چاپ در برابر عوامل آسیب زای محیطی از بین نمی‌رود چراکه به محض منتقل شدن طرح یا نوشته روی ورق گالوانیزه، جوهر آن توسط تابش نور یو وی خشک می‌شود. خشک شدن جوهر در این روش به سرعت انجام می‌شود تا جوهر روی سطح کار حرکت نکند و کیفیت چاپ کاهش نیابد. با این شیوه‌ی چاپ بسیار مقاوم خواهد بود و در برابر شرایط محیطی مانند تابش مستقیم آفتاب، باران و… و در برابر رنگ پریدگی و تغییر طرح و تصویر مقاومت بسیار بالایی دارد.

انواع ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه در دو دسته‌ی کلی در بازار وجود دارد. ورق گالوانیزه‌ی داخلی که توسط کارخانجات داخلی تولید می‌شوند مانند: ورق گالوانیزه فولاد مبارکه، کاشان، هفت الماس، سمنان، شهرکرد، اشتهارد، سروش و… ورق گالوانیزه‌ی وارداتی که کارخانجات خارجی آن را تولید کرده و به کشور وارد می‌شود، مانند: ورق گالوانیزه جین دال هند، ایثار هند، بوشان هند، امارات، چین، قزاق، اکراین، بلژیک، تایوان و…

مجتمع چاپ هنر نوین

با پیشرفت صنعت چاپ امکان چاپ مستقیم روی فلزات امکان‌پذیر شده است. تجهیزات چاپی نوینی وجود دارند که این کار را با بالاترین کیفیت در متنوع‌ترین ابعاد و رنگ‌ها انجام می‌دهند. مجتمع چاپ هنر نوین با کادری مجرب و برخورداری از دستگاه‌های پیشرفته در زمینه‌ی چاپ روی فلزات آماده همکاری با برندها و شرکت‌های مختلف است. این مرکز چاپ روی ورق گالوانیزه را با بالاترین کیفیت ممکن و در کوتاه‌ترین زمان، برای شما انجام می‌دهد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۶:۳۶ توسط:pari موضوع: نظرات (0)