tyds tyds .

tyds

لیست وسایل کوهنوردی (یک روزه) در زمستان (سال 1398)

·     لیست تجهیزات کوهنوردی یک روزه چیست؟

·         فواید و مضرات این ورزش چیست؟

·         به همراه چه توری به کوهپیمایی برویم؟

·         شرایط کوهنوردی در فصول مختلف به چه ترتیب است؟

در این مطلب به این سوالات مهم و از جمله اینکه از کجا باید کوهنوردی را شروع کنید و یک گروه خوب برای این کار پیدا کنید، پاسخ خواهیم داد.

 

داستان جذاب کوهنوردی
ورزش کوهنوردی از جذابیت‌های خاص خود برخوردار است. کوهپیمایی در یک هوای دلچسب، در کنار رفقا، به همراه آتش و چای داغ، در مسیر زیبا و به همراه همسفران خوب به صدها مورد از تفریحات بی‌تحرک امروزی که هیچ فایده‌ای برای انسان دارد، می‌ارزد. البته فراموش نکنید که روحیه شما برای کوهنوردی باید 100 از 100 باشد و انسان بانشاط و پرانگیزه‌ای باشید. در ضمن برای اینکه از مسیر کوهنوردی خود و بی‌خطر بودن آن اطلاع پیدا کنید، باید به همراه یک تیم متخصص و راه‌بلد سفر کنید. تیمی که با چم و خم مسیر آشنا بوده و به نوعی چند پیراهن بیشتر از شما پاره کرده باشند.

کوهنوردی ورزشی است که علاوه بر فواید زیادی که دارد، ممکن است که مضرات متعددی را برای شما به وجود بیاورد. تیمی متخصصی که مسئولیت سفر شما را بر عهده دارد، باید از پس کلیه مشکلات بر بیاید. اینجاست که فرق بین افراد مبتدی و حرفه‌ای مشخص می‌شود. در واقع متخصصین کوهنوردی اگر نتوانند حلال مشکلات باشند، پس چه فرقی با افرادی دارند که تا به حال به کوهنوردی نرفتند.

بنابراین سعی کنید با توری به کوهپیمایی بروید که امتحان خود را پس داده و اسمش سر زبان‌ها افتاده است. اگر برای مرتبه اول است که به کوهپیمایی می‌روید، از تورهای کوهنوردی استفاده کنید. به شما قول می‌دهیم که بعد از سفر اول و دوم خود، با کم وکیف مسیر آشنا شده و از دفعات بعد خودتان در کوهنوردی حرفی برای گفتن خواهید داشت.

 

چند نکته مهم در خصوص کوهنوردی
اگر با افراد با تجربه در این زمینه نشست و برخواست داشته باشید، متوجه خواهید شد که ورزش کوهنوردی صدها نکته ناگفته دارد. از رعایت اصول ایمنی گرفته تا تجهیزاتی که باید به همراه داشت. مطمئنا اگر با متخصصین این رشته مشورت کنید، به شما خواهند گفت که رعایت نکات ایمنی در درجه اول قرار دارد. چرا راه دور برویم! شما برای یک سفر ساده هم باید نکات ایمنی را رعایت کنید و تجهیزات کافی را به همراه خود ببرید. حالا چه برسد به سفری که امکان بروز مشکل در آن صد چندان است.

 

اگر بخواهیم به طور کلی در خصوص این بخش مثال بزنیم، لازم به ذکر است که شما باید از جعبه کمک‌های اولیه، لباس‌های مناسب، موادغذایی کافی، چادر بزرگ و سایر موارد از این دست برخوردار باشید. اگر به همراه یک تور خوب به کوهنوردی می‌روید، تهیه تمامی تجهیزات برای شما بسیار آسان‌تر خواهد بود. چرا؟ چون تورهای کوهپیمایی لیست صفر تا صد لوازم مورد نیاز کوهنوردی را به شما خواهند داد. همین نکته هم نشان‌دهنده این است که استفاده از تورهای دسته جمعی کوهنوردی چقدر به سود شما خواهد بود.

 

برگزاری رویدادهای کوهنوردی در استارتاپ مارکوشیال
شاید از خود بپرسید که با چه گروهی سفر کنیم؟ آیا تورهای کوهنوردی یا باشگاه‌های مختلف مورد اعتماد هستند؟ آیا از افرادی متخصص در این زمینه استفاده می‌کنند؟ سوالات ریز و درشتی ذهن شما درگیر خواهد کرد. چند دلیل کاملا واضح برای کوهنوردی با یک گروه یا تور و شرکت در رویدادهای کوهنوردی معتبر وجود دارد. مخصوصا برگزاری رویداد کوهپیمایی دسته جمعی با همکاری استارتاپ مارکوشیال که در حوزه برگزاری چنین رویدادهایی پیشگام است.

به عنوان مثال:

·         کوهنوردی به تنهایی لذتی ندارد، سعی کنید کوهپیمایی با افراد متفاوت را تجربه کنید.

·         در کوهپیمایی دسته جمعی نکات ایمنی به درستی رعایت خواهند شد.

·         افراد متخصصی در تورهای کوهپیمایی وجود دارند که با مسیر کوه‌ها مانند کف دستشان آشنایی دارند.

·         مسئول یا مسئولین برگزاری هر رویداد کوهنوردی، زمان‌بندی درستی را تنظیم می‌کند. از جمله زمان استراحت و صرف غذا

·         یک تور کوهپیمایی که از طریق مارکوشیال با آن آشنا شده باشید، بهترین لیست تجهیزات کوهنوردی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

·         در صورت بروز هر نوع مشکلی، مسئولیت حل آن برعهده اعضای تیم و برگزارکننده رویداد است.

 

سخن پایانی
هر ورزشی نیازمند یک تیم مربیگری و هدایت‌کننده است و هر رویداد گردشگری نیازمند یک جمع گرم و صمیمی است که همراه ما باشند. با استفاده از مارکوشیال با یک تیر چند نشان خواهید زد و با یک تیم صمیمی و متخصص و در عین حال کاربلد به دل کوهستان خواهید رفت. اگر برگزارکننده تور کوهنوردی هستید می‌توانید در استارتاپ مارکوشیال عضو شده و افرادی زیادی را به تور کوهپیمایی خود جذب کنید. مطمئن باشید که کوهپیمایی دسته جمعی با استارتاپ مارکوشیال یکی از بهترین تجربه‌های زندگی شما خواهد شد.

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۸:۱۱ توسط:pari موضوع: نظرات (0)